Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Anniversary

Lilypie Angel and Memorial tickers
Daisypath Anniversary tickers

Persediaan Menyambut Kelahiran Sulung


Lastest update tentang kandungan D'lla.
Sekarang dh masuk minggu ke 31

sejak dari kandungan 7 Bulan, dh ready beli barang yg perlu..
maklumla..xtau lagi baby bakal lahir ni besar mana..
kalo ikut genetik Daddynya, mmg besar..haha
ala..D'lla ni kecik ja, 147.5cm berat baru  masuk 48kg..
saiz biasa saja nih.. 

so far, alahan xda la teruk sangat..
cuma masa mula2 dlu, xlalu makan, tom yam yg dlunya sedap jadi xsedap, sup pn xbrapa lalu..
sekarang, nasi xlalu mkn lak..hik..paksa gak mkn isi perut ni
err xlalu makan Thai Food..tu ja..
er..masa kandungan 3 bulan aritu pi hospital tambah air..lepas tu terus ada selera makan, badan rasa cergas sikit...urine test ada jangkitan haha..sebbaik detect awal..fuhh telan yg ubat air yg xsedap tu.. wekk
sebbaik xmuntah balik..lepas tu terus xda dh..rajin minum air kosong dan air barli.

anak dalam kandungan sekarang, aktif..cergas ja..hhmm
tendangan makin kuat..hik3.. malam2 time nak tido ajak main dlu..
fuhh mmg susah lena la dlm sejam tu..
cobaann..

sentiasa amalkan bacaan Surah Yussof, Surah Al-Luqman, Surah Mariam, Yassin.
Surah Al- Baqarah pn dh baca..

Kurma masa aritu mmg rajin makan..sekarang..er..tekak ni xlalu lak..ishh ishh ishh
mengidam makanan, xda la sgt..sekarang suka donut yg ada coklat kt atas..
hhmm cakap jer..suka coklat..haha..
yeahh bulan ni dh boleh terus minum air nyok/kelapa,jus tembikai.air selusuh xminum lagi..
awal lagi..nanti nak beli brand Air Selusoh, RM10 sahaja di Istafa,dkt Bank Islam Taman Pandan, Alor Setar.
air tu warna hijau dl botol 1 liter..dibaca oleh org tahfiz and owner Tauke brand tu, Ayah mertua kepada kawan kakak D'lla.
Aritu dia bersalin, dgn izin Allah senang ja..xsakit sangat pn.. :)
yg besh..xda pantang apa pn..nak minum baca Bismillah, minum ja berapa byk yg suka..
senangkan?

ok layann..


barut baby ada 6..amek yg jenis tali and besar..
towel 2, hooded blanket 2


tilam baby bear beli kat sini Tilam Comel Sale RM65 sahaja..
pampers baru beli byk nih..nk kena test dlu kt baby :)
tempat mandi baby tu, RM18..senang nak guna utk newborn


set mandi, dan sabun membasuh pakaian dan botol



dalam plastik tilam ada alas baby..mak mertua bagi..hehe



baju baby..amek putih ja hehe..xbeli banyak..
baby cepat besar..


baju mcmni senang buka bila pi klinik


ni lak baby coat utk rumah mertua.2 in 1..hehe
beli dekat Classy Glory Furniture.
kat rumah mak dh ada..
tp yg jenis kayu tu :)

utk Set Bersalin..D'lla nak beli brand Amway..
complete tetapi tungku ja xda..banyak review yg positif..xeffect baby menyusu
kecuali kalau baby kn jaundis/kuning, mmg jamu tu xakan makan lagi.

hhmm..nnti nak scan..nak tau date bersalin..baru nk booking Bidan Mengurut :)
husband koje selalu outstation..hhmm kejanya..mmg sgt berat..repair and maintenance mesin turbine 
yg saiznya sgt2 besar..high risk..huhu..masa bekerja..adoii sgt lama..
disebabkan selalu outstation..Daddy xdapat menahan rindu..
kalo dapat offer yg menarik lagi..and duk dekat kami,,mmg akan apply..
and kami sgt rindukan Daddy..

c ya later

Life at Berjaya Hills Resort, Bukit Tinggi, Pahang

Salam Sejahtera.ni masa baru sampai aritu.Hubby tengah ready utk interview hik3..opp hujung bulan 11 aritu/lokasi ni dekat The Colmar Tropicale..kira semua property atas bukit ni milik Berjaya Group, tokey dia Tan Sri Vincent Tan.


 amacam?ready? hik3


selepas interview..jalan2 la..
 penaatt oii rabat bukit nak sampai tempat ni..

 ni guest tgh ready.

 besstt sangat..udara yang sangat segar <3 
i miss this place



 ni japanese suite..nak booking yang ni kn amek pakej.sebab dia sekali dgn spa..
besst tau..
ready to go down there?
fuhh udah capek..masa ni baru 4 bulan pregnant







 katanya la..orkid paling besar
 xkembang lagi lorr
 hmm xlarat nk turun bawah tu..semput
 masa naik tangga..menjerit..terkejut tiba2 ada binatang ni..kuss semangat..sebbaik xpijak
sejak pregnant, sensitif ngn binatang kecik
 baru sampai lepas tour..mau makan daa
xberani pegang angsa ni






 lepas makan pi animal farm tgk Rabbit..banyakk nyaaaaa..gebu comei

 keesokannya..singgah Horse Trail..wahhh banyakmya kuda









 start Disember..hubby dapat keja kt sebelah hotel Colmar Tropicale yg ala french tu..
Hotel sebelah tu nama The Chateau.hotel 6 Bintang..but sorry to say..you are not allowed to enter or check in without booking and any children are not allowed.
Hotel ni memang guna peralatan organik. 

bawah ni dekat tempat keja  D'lla..
best duk sini..
belajar banyak benda tentang kuda..
my Boss is Lorraine, a very best boss, and very familiar in Horse World.
Dia punya level sekarang ni Hakim utk pertandingan kuda..
dia menang banyak award dulu..Dulu dia pernah jaga kuda Tun Mahathir..
ni la instructor kuda, Ms Julie from UK and Darja (Daria) from Slovenia.
Si Julie dh abis contract..Daria maybe bulan depan abis contract.
 ni lah stuff yg jaga kuda..ada seorng lagi, Dang from Vietnam, dia baru balik rumah..
baju putih Dien, Sohel dan Sahid.
ni lah guard kuda..yg belakang nama Lucky,yg depan..
xtau nama..hik3.ada sekor lagi Sandy duk merayap kt depan
i'm ok with the dog..depa xkaco org pn..nak sondol ka apa ka..xpun..
anjing nih..buat hal sendiri..kadang2 ada gak guest nk pegang..i just remind them, anjing ni xsuka diganggu,dia akan menyalak warning ja..anjing ni xkan terima arahan org lain kecuali my Boss..anjing ni manja dgn Dang..hik3..kadang2 bosan usik gak 3 ekor ni..just panggil nama, greet them..respon diterima depa tgk muka D'lla ja.lepas tu jalan buat bodo..huahuahuaa good dog.

sekian entry buat masa ini.
Bulan 1, 2012 Hubby dpt offer keja baru..so kami pn pindah balik ke Kedah..
huhu i miss the place very much..
especially the Boss